Skip to main content

V&A Herregistratie

Waarom een nieuw ledenadministratiesysteem?

Het oude ledenadministratie-programma houdt op te bestaan. We kunnen dit programma nog even gebruiken, maar krijgen al geen ondersteuning meer van de leverancier.

In de zoektocht naar een nieuw ledenadministratie-programma hebben we een programma gevonden dat:

  • een besloten ledendeel op de website mogelijk maakt. Vanaf medio januari kunnen hier exemplaren van WEVEN, ouder dan 4 jaar ingezien worden.
  • leden maximaal controle geeft over hun eigen gegevens. Via het ‘mijnweefnetwerk’ account kunt u uw adres wijzigen, abonnement opzeggen, facturen downloaden en inzien wat u besteld heeft.
  • zorgt dat de vrijwilligers die betrokken zijn bij de ledenadministratie (de penningmeester en de ledenadministrateur) veel minder van hun kostbare tijd kwijt zijn aan de ledenadministratie.
  • in hoge mate veilig is.
    • Alle bankgegevens en automatische incasso’s worden bewaard bij de gecertificeerde betalingsdienst Mollie.
    • Ook wordt dit programma beschermt door de beveiligingsprogramma’s die we voor de webwinkel actief hebben.
Hoe kan ik me herregistreren?

Hier kan je een document downloaden waarbij de schermen afgebeeld staan die je stap voor stap doorloopt. Of…….

  • Herregistreren met automatische incasso kan HIER.
  • Herregistreren zonder automatische incasso kan HIER.

Lukt herregistreren niet? Ook niet met de onderstaande beschrijving? Vraag dan hulp aan familie, vrienden of kennissen. Niemand die kan helpen? Mail naar helpdesk@weefnetwerk.nl .

Hoe?

  1. Klik op één van de bovenstaande linken
  2. Kies een soort lidmaatschap. Ze worden zichtbaar als je op de pijltjes klikt naast de box. 
  • Klik inschrijven aan 
  • Klik winkelwagen aan boven in het scherm 
  • Klik Doorgaan naar afrekenen aan. Je betaalt nu 1 euro en in januari 1 euro minder  
  • Vul je gegevens in en als je wilt de optionele vragen. 
  • Reken af met Ideal, Sofortbanking of Bancontact bij automatische incasso. Bij niet-incasso mag bankoverschrijving en Paypal ook. Let op! De kosten van Paypal worden doorberekend. 
  • Na betaling ontvang je een bevestiging van je herregistratie in je mail. 
Hoe kom ik aan een ‘mijnweefnetwerk’- account?

Er zijn twee manieren om aan een ‘mijnweefnetwerk’-account te komen. Ga hiervoor naar https://winkel.weefnetwerk.nl/mijn-account/

  • Je kunt jezelf registreren. Zie groene cirkels in onderstaande afbeelding.
  • Op het moment dat je je her-geregistreerd hebt krijg je automatisch een ‘mijnweefnetwerk’- account. Het kan zijn dat je dan nog geen wachtwoord hebt. Je  kunt een wachtwoord aanvragen door te klikken op wachtwoord vergeten in de blauwe cirkel
  • Heb je een wachtwoord, dan kunt je in de oranje cirkel inloggen om in het ‘mijnweefnetwerk’-account te komen

Kan ik mijn oude gebruikers-id gebruiken op de website of voor ‘mijnweefnetwerk’ account?

Het oude gebruikders-id is niet meer geldig.

Na her-registratie of wanneer je een ‘mijnweefnetwerk’ account heeft aangemaakt kan je inloggen met het mailadres die je voor de her-registratie gebruikt hebt.

Waarom moet ik een euro betalen bij herregistratie?

De Nederlandse banken vragen bij een automatische incasso een 1 cent verificatie. De buitenlandse banken vragen een 1 euro verificatie.

Omdat in het programma niet in te stellen is dat Nederlandse banken en buitenlandse banken een ander bedrag vragen en dat er bij niet automatische incasso deze euro niet nodig is, hebben we ervoor gekozen om iedereen die zich herregistreert 1 euro te laten betalen.

Deze euro wordt op het lidmaatschapsgeld in 2024 in mindering gebracht.

Als dit nieuwe programma zo’n modern ledenadministratieprogramma is, waarom lezen jullie dan niet gewoon alle leden vanuit het oude programma in?

Dit is een hele logische vraag. En inderdaad het is mogelijk om zonder uw hulp alle gegevens die we van u hebben over te zetten naar het nieuwe ledenadministratie-programma.

De redenen waarom we dit niet doen zijn de volgende:

  • Alle afgegeven automatische incasso’s zijn afgegeven voor de Rabobank?  Het nieuwe programma maakt gebruik van de betalingsdienst Mollie. Deze accepteert alleen een automatische incasso na persoonlijke registratie van een lid in het nieuwe programma.
  • Er zijn veel meer leden die een automatische incasso willen, maar het omslachtig vinden om dit op de oude manier te regelen. Nu kan het simpel door her te registreren met automatische incasso. Als er dan betaald wordt met IDEAL, Sofortbanking of Bancontact, dan is de automatische incasso geregeld.
  • Veel gegevens van leden zijn verouderd of niet compleet. Door herregistratie beginnen we weer helemaal “schoon”
Kan ik het mailadres helpdesk@weefnw.nl wel vertrouwen?

WEEFNETWERK heeft zowel mailadressen die eindigen op @weefnetwerk.nl als op @weefnw.nl.  Het mailadres helpdesk@weefnw.nl is dus te vertrouwen. U mag ook uw hulpvraag insturen naar helpdesk@weefnetwerk.nl.

Waarvoor mag ik naar de helpdesk mailen?

Om te voorkomen dat de vrijwilligers van de helpdesk overstelpt worden met vragen,

  • Verzoeken wij u om eerst zelf te proberen om her te registreren.
  • Lukt dit niet, dan zou het fijn zijn als u hulp inroept van iemand in uw familie of vriendenkring die u kan helpen.
  • Lukt dat niet of heeft u niemand in uw omgeving die kan helpen, dan is uw vraag van hart welkom bij de helpdesk.
Uitzetten automatische incasso in lidmaatschap zonder automatische incasso

Als je je lid wordt of herregistreerd en betaalt met IDEAL, Sofortbanking of Bancontact, dan wordt je lidmaatschap op automatische incasso gezet. Dat wil je natuurlijk niet als je een herregistratie zonder automatische incasso hebt gedaan.

Dit kan je aanpassen.

  • Ga naar mijnweefnetwerk
  • Log in
  • Ga naar mijn abonnement
  • Zet met het schuifje automatische verlengen uit